Bytte, Retur og Reklamasjon
Angrerett
Hos oss har du alltid 14 dagers angrerett for varer du bestiller på nett jf. angrerettloven. For varer som sendes per post starter angreretten å løpe fra dagen bestillingen blir levert til deg/utleveringssted, og for varer som hentes i butikk starter angreretten å løpe ett døgn etter at du har fått beskjed om at varen(e) kan hentes. Dersom du benytter deg av angreretten må du fylle ut vårt angrerettskjema som ligger vedlagt i pakken din, og legge dette ved i pakken når du returnerer varen(e).
Alle varer du ønsker å returnere må være i lik tilstand som da du mottok dem. Varen(e) kan ikke ha vært brukt, vasket eller endret på noen måte.
OBS! Enkelte varer er unntatt angreretten. Dette gjelder produkter som ikke kan returneres på bakgrunn av helse- og/eller hygieneårsaker, som undertøy, strømpebukser, øredobber, kosmetiske/hygieniske produkter, badetøy og matvarer.
Bytte
Dersom du ønsker å bytte varen(e) i en annen størrelse eller farge må du kontakte Oliva innen kort tid. Vi sender nye varer fraktfritt, men returen dekkes av deg. Det er viktig at byttet avklares med oss på e-post (post@olivamote.no) eller telefon (95734318), slik at vi kan bekrefte at ønsket produkt, farge eller størrelse er tilgjengelig på lager. Ved bruk av bytterett må varen være ubrukt, og merkelapper må ikke være fjernet fra produktet.
Dersom du ønsker å bytte varen(e) til et annet produkt, følger du stegene for retur nedenfor. Deretter legger du inn en ny bestilling på ønsket vare.
Retur
1. Fyll inn angrerettskjema som ligger vedlagt i pakken din.
2. Pakk inn varen(e) på en forsvarlig måte - bruk gjerne den samme innpakningen som du mottok ordren i.
3. Book frakt (helst via Posten/Bring) og Fest returetiketten din godt utenpå, og sørg for at den er plassert på en slik måte at fraktselskapet enkelt kan se den. (kontakt oss om du trenger hjelp av oss til dette)
4. Lever pakken på ditt nærmeste Posten/Bring innleveringssted.
5. Så snart vi har mottatt og behandlet din retur vil du få en bekreftelse på dette per mail. Merk at dette vanligvis tar opptil 2-3 uker.
OBS! Merk at returetiketten ikke er dekkes av oss, men av deg. Du er også ansvarlig for trygg retur, pakk derfor varen(e) godt og ta vare på kvittering for innlevert pakke i tilfelle noe skulle oppstå under sending.
Tilbakebetaling
Når returen din er mottatt og behandlet, vil pengene tilbakebetales til deg på samme måte som du betalte da du la inn bestillingen. Bekreftelse på dette vil bli sendt per mail.
Returer blir behandlet fortløpende man-fre, men merk at dette kan ta opptil 2-3 uker.
Betalte du med Vipps eller kort, vil pengene tilbakebetales til det samme kortet du la inn med bestillingen. Det kan ta opptil 5-10 dager før pengene er tilbake på konto.
Betalte du med faktura via Klarna vil fakturaen oppdateres med nytt beløp. Dersom forfallsdatoen utløper før returen din har blitt mottatt og behandlet, kan du kontakte Klarna og få hjelp slik at du unngår eventuelle purregebyr. Dette kan også administreres selv i Klarna appen.
Retur i butikk
Du har alltid mulighet til å returnere hele eller deler av din bestilling i vår fysiske butikki Drøbak.
OBS! Merk at returen din fremdeles må behandles som en retur på olivamote.no (utføres av en butikkansatt), og tilbakebetalingen vil foregå på samme måte som beskrevet over. Det vil si at du ikke kan få tilbake kontant fysisk i butikk, og dersom du ønsker å bytte i en ny vare må denne kjøpes på vanlig måte i butikk.
Reklamasjon
Dersom du oppdager feil og/eller mangler ved et produkt, må du innen rimelig tid etter at dette ble oppdaget gi beskjed til oss på mail på post@olivamote.no, om du ønsker å reklamere på produktet.
Reklamasjon må skje senest to år etter at du mottok produktet jf. forbrukerkjøpsloven (eller fem år dersom produktet er ment til å vare vesentlig lenger).
Vennligst legg ved informasjonen under i mailen, slik at vi kan behandle forespørselen fortest mulig.
- kontaktinformasjon
- kjøpsbevis
- bilder av feil/mangel
- annen informasjon som kan være relevant
OBS! Merk at vi forbeholder oss retten til å videresende forespørsler om reklamasjoner til produsent eller underleverandør for videre vurdering av eventuelle feil eller mangler. Iverksetter du tiltak for utbedring av feilen utover det som er avtalt med oss, vil reklamasjonsretten frafalle.